Search This Blog

Saturday, August 17, 2013

Cerita Raya 2013 (bab empat)

10HB AUGUST
Raya ketiga, adik bongsu aku wat kerja gila. Makan burger as breakfast! Aku? Terima seadanya. Job aku hanya tukang potong timun, tomato, susun-susun tuang mayonis, sos cili and served. *tak sempat jumper kawan baik, shu. Dia lek kampong ari ni. Hantar message raya jek la. Then, bila family len gi beraya uma sedara kat JB… aku malas nak ikut.
                                                     
And petang tu, family abang ipar aku datang. Ramah mesra apa yang patot dan layan cik Ziqa yang baru bangun tidur. Malamnya, men bunga api dengan cik Ziqa. Berbual-bual dengan si Apiz yang blurrp, bluuurrp (tak paham aku). Dan chat on bersama adik-beradik lain.

11HB AUGUST
Makan durian as breakfast! Idea kakak aku. Ok, aku hanya boleh abiskan separuh bijik durian. Pastu makan lauk berat. Dan yu-uh ikan salmon masak cili padi? Kaya gila family aku. (abang aku punyer pasal). Aku takut nak try (salmon grill aku boleh accept ar) dan hanya melantak paru goreng berlado.

Minah senget yang suka bergambo dengan pokok kelapa...(ni masa kat kampung Segamat ni)
Dalam kol 11.30 pagi, gerak ke Larkin untuk balik Kolumpo. Tiket kol 1.00 petang. Jem punyer pasal, dalam kol 8.00 malam baru aku sampai rumah.

Esok kerja… semangat teruih.

No comments:

Post a Comment

-please share your thoughts here, dude

End of 2023

 Hai, Apa khabar semua? Lama benar rasanya tidak menjengah blog ini, datang sini pun sebab rindu. Tidak langsung peduli untuk menaip dan ber...